Wirtschaft/atmedia

Cannes 2012: Direct-Shortlist für PKP BBDO

Kategorie Dimensional Mailing

Rahofer Salzburg - White Brick Guerilla Marketing - Brandtner63/Pop Up Restaurant;

Demner, Merlicek & Bergmann - The Wedding Proposal Mailing - XXXLutz/Mömax

Kat. Direct Response Digital: Mobile Marketing

Wien Nord - The For The Call Of Entries - IAA Austria Chapter/Effie 2011

Kat. Direct Response Digital: Websites, Microsites, Banner

JWT Vienna - Live Banner - Allianz Elementar Versicherung/Life Check

Kat. Direct Response Digital: Other Digital Platforms

DRAFT FCB Partners - Offensive Pop-Up For Women's Shelter - Verein Wiener Frauenhäuser

Kat. Ambient Media & Print Collateral, Non-Mail

Wien Nord - The Most Credible Testimonial In the World - Opel/Ampera

PKP BBDO Wien - Bycatch - Greenpeace

PKP BBDO Wien - Blind Person's Armband - Licht für die Welt

Kat. Direct Response Print or Standard Outdoor, including Inserts

PKP BBDO Wien - Most Often It Happens At Home - Die Möwe/Kinderschutz

DRAFT FCB Partners - ÖBB Sommerticket-Party - ÖBB

DRAFT FCB Partners - Allianz Auto-Versicherung für Europa - Großbritannien

Kategorie Acquisitions

TBWA Wien - Direct Mailing with Padlock - Georg S. Mayer/Rechtsanwalt Dr. Mayer

Kategorie Best Low Budget Campaign

PKP BBO Wien - Blind Person's Armband - Licht für die Welt

Rahofer Salzburg - The Guerilla Pop-Up Restaurant - Brandtner63

Kategorie Fast Moving Consumer Goods

PKP BBDO - The Receipt - Kraft Foods/Philadelphia

Kategorie Cars & Automotive Services

Wien Nord - The Most Credible Testimonial In The World - Opel/Ampera

Kategorie Other Consumer Goods

Wien Nord - Christmas Card: Soundproof Windows - Gaulhofer

Kategorie Financial Products & Services

DRAFT FCB Partners - Allianz Autoversicherung für Europa - Italien

Kategorie Travel, Entertainment & Leisure

DRAFT FCB Partners - ÖBB Sommerticket - Wasted Cowgirl - ÖBB

Kategorie Corporate Image & Information

PKP BBDO Wien - Simply A1 - A1 Telekom Austria

Kategorie Charities

DRAFT FCB Partners - XXL Mailing for the Visually Impaired - Hilfsgemeinschaft der Blinden und Sehschwachen in Österreich;

Lowe GGK Wien - Once Upon A Time - Austrian Commitee for Unicef;

Lowe GGK Wien - Balloon - Debra Austria - So fühlt sich das Leben eines Schmetterlingkindes an;

PKP BBDO Wien - Blind Teddy Bear - Licht für die Welt;

PKP BBDO Wien - Set A Sign Against Blindness - Licht für die Welt

Kategorie Public Health & Safety

Ogilvy & Mather Vienna - The Blood Donation Spray - Österreichisches Rotkreuz;

Ogilvy & Mather Vienna - The Eating-Disorder Spoon - Intakt/Therapiezentrum für Menschen mit Ess-Störungen

Kategorie Best Integrated Campaign Led by Direct Marketing

PKP BBDO Wien - Set A Sign Against Blindness - Licht für die Welt

atmedia.at

Mehr: Cannes Lions 2012